8 gemakkelijk op te lossen fouten van bedrijven op social media.

Gert Meeuws - Online Marketing Adviseur
Door Gert Meeuws 14 oktober 2015
adverteren op facebook
Iedereen maakt fouten, dat is niet erg zolang je er van leert en deze les in het vervolg toepast. Op social media komen we vaak fouten tegen. In deze blog delen we onze kennis om ervoor te zorgen dat deze fouten gecorrigeerd of zelfs voorkomen worden. Doe er je voordeel mee zodat social media voor jou tot meer succes leidt.

De fouten op een rijtje:

  1. Je profiel of pagina is niet optimaal ingevuld.
  2. De pagina heeft niet de juiste uitstraling.
  3. Het koppelen van social media kanalen.
  4. Niet of laat reageren op reacties.
  5. Berichten plaatsen op het verkeerde moment.
  6. Veel promotionele berichten plaatsen.
  7. De frequentie van berichten is niet goed.
  8. Social media overload.

1. Je profiel of pagina is niet optimaal ingevuld.

Elk social media platform heeft velden om in te vullen over jezelf en/of het bedrijf. Grijp deze kans en vul alles zo optimaal mogelijk in. Doe je dit niet, dan laat je kansen liggen. Het invullen van contactgegevens zoals e-mail, telefoonnummer en website zijn erg belangrijk. Ook het toevoegen van een juiste omslagfoto is belangijk voor de eerste indruk die de pagina achterlaat. Dit klinkt allemaal erg logisch, maar in de praktijk blijkt dit toch vaak niet zo te zijn.

2. De pagina heeft niet de juiste uitstraling.

Een goede pagina op social media is een verlengstuk van je bedrijf en website. Het moet het gewenste imago uitstralen en zorgen voor herkenbaarheid zodra men je pagina en berichten ziet. Dit begint al bij de profielfoto en omslagfoto van je pagina. Zorg ervoor dat dit in lijn is met de huisstijl van het bedrijf. Deze afbeeldingen zorgen voor een goede (eerste) indruk bij de social media-gebruikers.

3. Het koppelen van social media kanalen.

Hiermee bedoelen we dat als je bijvoorbeeld een bericht plaatst op Facebook, het automatisch doorgeplaatst wordt op Twitter of andersom. In werkelijkheid is elk kanaal compleet verschillend en zo hoor je social media kanalen ook te benaderen. Voorbeeld: een langer bericht op Facebook, werkt namelijk niet op Twitter omdat je daar gebonden bent aan 140 tekens. Het bericht wordt dan op Twitter afgekapt en slechts het halve bericht is zichtbaar. je graag. Kijk daarvoor op de pagina voor social media advies.

Andere blogs

De kracht van social media op aankoopbeslissingen
Online Marketing
Social Media
De kracht van social media op aankoopbeslissingen
Lisa Marinus - Online Advertising Specialist
Door Lisa Marinus 8 oktober 2024
Blog-audio-advertising-header-liggend
Social Media