De fouten op een rijtje:
- Je profiel of pagina is niet optimaal ingevuld.
- De pagina heeft niet de juiste uitstraling.
- Het koppelen van social media kanalen.
- Niet of laat reageren op reacties.
- Berichten plaatsen op het verkeerde moment.
- Veel promotionele berichten plaatsen.
- De frequentie van berichten is niet goed.
- Social media overload.
1. Je profiel of pagina is niet optimaal ingevuld.
Elk social media platform heeft velden om in te vullen over jezelf en/of het bedrijf. Grijp deze kans en vul alles zo optimaal mogelijk in. Doe je dit niet, dan laat je kansen liggen. Het invullen van contactgegevens zoals e-mail, telefoonnummer en website zijn erg belangrijk. Ook het toevoegen van een juiste omslagfoto is belangijk voor de eerste indruk die de pagina achterlaat. Dit klinkt allemaal erg logisch, maar in de praktijk blijkt dit toch vaak niet zo te zijn.
2. De pagina heeft niet de juiste uitstraling.
Een goede pagina op social media is een verlengstuk van je bedrijf en website. Het moet het gewenste imago uitstralen en zorgen voor herkenbaarheid zodra men je pagina en berichten ziet. Dit begint al bij de profielfoto en omslagfoto van je pagina. Zorg ervoor dat dit in lijn is met de huisstijl van het bedrijf. Deze afbeeldingen zorgen voor een goede (eerste) indruk bij de social media-gebruikers.
3. Het koppelen van social media kanalen.
Hiermee bedoelen we dat als je bijvoorbeeld een bericht plaatst op Facebook, het automatisch doorgeplaatst wordt op Twitter of andersom. In werkelijkheid is elk kanaal compleet verschillend en zo hoor je social media kanalen ook te benaderen. Voorbeeld: een langer bericht op Facebook, werkt namelijk niet op Twitter omdat je daar gebonden bent aan 140 tekens. Het bericht wordt dan op Twitter afgekapt en slechts het halve bericht is zichtbaar. je graag. Kijk daarvoor op de pagina voor social media advies.