De tijd dat we naar een fysieke winkel gingen om daar al onze producten te kopen, is allang voorbij. Jeff Bezos bracht als oprichter van Amazon daar als één van de voorlopers in de ecommercewereld verandering in. Sinds het eind van de 20e eeuw groeit de webshopmarkt jaar op jaar.
Nu hoor ik je denken: ‘handig toch?’ Zeker, maar werkt het net zo goed als fysieke winkels? Niet op alle vlakken. Je kent het wel: je denkt snel even een nieuwe computermuis te bestellen op Bol, maar voor je het weet zit je naar 1583 verschillende producten te staren. Dan is het persoonlijke advies van de vaste medewerker van de electronicawinkel om de hoek geen overbodige luxe. Aan hem of haar leg je haarfijn uit wat je zoekt en aan welke eisen die muis moet voldoen.
In veel webshops gaat het totaal anders. Je wordt geconfronteerd met een gigantisch assortiment (hoe groter, hoe beter toch?) en vervolgens aan je lot overgelaten. Hoe voorkom je dit op je eigen webshop? Juist ja! Met guided selling.
In deze blog duiken we in de wereld van guided selling en laat ik je zien hoe je het inzet om jouw conversiepercentage flink te verhogen. Dus zwembroek aan, badmuts op, hier gaan we!
Inhoudsopgave