2. Waarom is audio advertising belangrijk?
Het inzetten van audio advertising heeft verschillende voordelen ten opzichte van de traditionelere vormen van online advertising. Het grootste voordeel is, zoals hierboven al genoemd, de hoge betrokkenheid en aandacht van de doelgroep. Maar dit is niet het enige voordeel van audio-advertising.
Uit onderzoek blijkt dat (branding) audio advertising minder opdringerig wordt ervaren dan de andere vormen van adverteren. Hierbij kun je denken aan digitale banners, tv-reclames, maar ook website pop-ups. Dit komt omdat de audio-advertentie onderdeel is van de gebruikerservaring bij het medium. Dit is een groot voordeel! Als mensen reclame uitingen minder irritant vinden, negeren ze deze ook minder. Dit heeft een positief effect op de merkbekendheid en het conversiepercentage. En dat wil toch iedereen? Meer merkbekendheid, een hoger conversiepercentage en dat met minder irritatie!
Maar omdat audio advertising vaak gezien wordt als moeilijk en complex, wagen niet veel kleine en middelgrote bedrijven zich aan deze vorm van adverteren. Dat vinden wij jammer!
Daarom vertellen we graag nog wat meer over het grootste streamingsplatform in Nederland, Spotify.