Contentmarketing, hoe krijg je het tot een succes?

Door Bart Rietjens 26 april 2017
Content marketing strategie
Allereerst, wat is contentmarketing? “Contentmarketing is het maken, aanbieden en verspreiden van informatie die aansluit op een vooraf geïdentificeerde behoefte van een doelgroep”. Je deelt informatie aan je doelgroep, zonder ze iets te verkopen. Dat klinkt natuurlijk gemakkelijker dan het is. Hoe krijg je het tenslotte bij je doelgroep en hoe zorg je dat het daadwerkelijk resultaat oplevert? Hieronder enkele tips om dit op een effectieve manier in te zetten.

  1. Waarom zou je contentmarketing inzetten?
  2. Wat voor content is er en past bij jou?
  3. Waar ga je content plaatsen?
  4. Slechte content werkt averechts
  5. Organiseer je content goed
  6. Zorg dat je content-talent hebt
  7. Creëer conversatiewaardige content
  8. De content conversiestrategie
  9. Nog enkele feitjes en tips

Waarom zou je contentmarketing inzetten?

Contentmarketing is in de afgelopen jaren flink gegroeid, dat zie je bijvoorbeeld in onderstaande statistiek uit Google Trends:

Andere blogs

De kracht van social media op aankoopbeslissingen
Online Marketing
Social Media
De kracht van social media op aankoopbeslissingen
Lisa Marinus - Online Advertising Specialist
Door Lisa Marinus 8 oktober 2024
Google AI Overviews voor search
Google Ads
Online Marketing
SEO
Google AI Overviews for search
Door Bart Rietjens 30 mei 2024