Spotify advertising

Geef je onderneming een stem op Spotify! Met Spotify advertising zorg je ervoor dat je op het juiste moment, met de juiste boodschap te horen bent bij jouw doelgroep.

Plan een adviesgesprek

Bereik gericht je potentiële doelgroep

Spotify is de grootste muziekstreamingdienst ter wereld. Maandelijks heeft het platform meer dan 456 miljoen actieve gebruikers, waarvan ‘slechts’ 200 miljoen een betalende abonnee is. Dit betekent dat meer dan de helft van de gebruikers advertenties te horen krijgt op Spotify. Het inzetten van dit kanaal is dus een mooie manier om de naamsbekendheid van jouw bedrijf te vergroten.

Kylie - Sfeerfoto

3 voordelen van Spotify advertising

1 / 3

Makkelijk de audio regelen. Zelf niet in de mogelijkheid je boodschap professioneel in te spreken? Geen probleem! Wij maken het script, Spotify regelt de rest.

2 / 3

Bereik de juiste doelgroep: Spotify biedt de mogelijkheid om een specifieke doelgroep te bereiken op basis van demografie, interesse en gedrag.

3 / 3

Eén-op-één ervaring creëren. De helft van alle gebruikers luistert naar Spotify via een koptelefoon of met oortjes op. Je kunt de luisteraar dus direct aanspreken.

Spotify advertising bij Gonect

Wij adviseren je graag over het inzetten van Spotify advertising. Samen zorgen we ervoor dat je op het juiste moment, met de juiste boodschap te horen bent bij jouw doelgroep. Ga jij samen met ons voor het optimale resultaat? Da’s nou écht Gonect.

Kristy sfeerfoto

We gaan als volgt aan de slag met Spotify advertising

1. Doelen bepalen
2. Targeting en budget bepalen
3. Audio en/of video advertenties inrichten en plaatsen
4. Constante analyse van resultaten, vernieuwen en optimaliseren van advertenties.
Morris en Willem Kristy en Yip Koen en Gert

Samen een strategie bepalen.

Allereerst bepalen we samen de concrete doelen, doelgroep, kanalen, boodschap en benodigde budgetten voor social media advertising. We geven hierbij aandacht aan alle fases in de klantreis. Van zichtbaarheid vergroten tot aankopen stimuleren. Samen vormt dit de social mediastrategie.

Meten = weten.

Zonder data kunnen wij niet optimaliseren. Daarom stellen we conversiemetingen in, want meten = weten. Denk hierbij aan het installeren van de Facebook-pixel, de LinkedIn Insight Tag en de Pinterest-tag. Zo weten we precies welke teksten en afbeeldingen goed aanslaan bij de doelgroep en zorgen voor een goed resultaat.

Geen kant-en-klaar advies, maar passend bij je website!

In het website-advies bepalen we hoe we je website zo kunnen inrichten dat een groter percentage contact met je opneemt, een aankoop doet of een andere gewenste actie uitvoert. We weten daarna zeker dat je het optimale uit je website haalt.

Een succesvolle campagne begint bij een goed verhaal.

We zorgen voor toegang tot de benodigde socialmediakanalen (indien die er nog niet zijn, dan maken we deze aan) en zetten de advertentiecampagnes op. We bedenken activerende teksten en ontwerpen passende visuals zodat jouw verhaal goed uit de verf komt.

Morris en Willem
1. Doelen bepalen

Samen een strategie bepalen.

Allereerst bepalen we samen de concrete doelen, doelgroep, kanalen, boodschap en benodigde budgetten voor social media advertising. We geven hierbij aandacht aan alle fases in de klantreis. Van zichtbaarheid vergroten tot aankopen stimuleren. Samen vormt dit de social mediastrategie.

Kristy en Yip
2. Targeting en budget bepalen

Meten = weten.

Zonder data kunnen wij niet optimaliseren. Daarom stellen we conversiemetingen in, want meten = weten. Denk hierbij aan het installeren van de Facebook-pixel, de LinkedIn Insight Tag en de Pinterest-tag. Zo weten we precies welke teksten en afbeeldingen goed aanslaan bij de doelgroep en zorgen voor een goed resultaat.

Koen en Gert
3. Audio en/of video advertenties inrichten en plaatsen

Geen kant-en-klaar advies, maar passend bij je website!

In het website-advies bepalen we hoe we je website zo kunnen inrichten dat een groter percentage contact met je opneemt, een aankoop doet of een andere gewenste actie uitvoert. We weten daarna zeker dat je het optimale uit je website haalt.

4. Constante analyse van resultaten, vernieuwen en optimaliseren van advertenties.

Een succesvolle campagne begint bij een goed verhaal.

We zorgen voor toegang tot de benodigde socialmediakanalen (indien die er nog niet zijn, dan maken we deze aan) en zetten de advertentiecampagnes op. We bedenken activerende teksten en ontwerpen passende visuals zodat jouw verhaal goed uit de verf komt.

Een greep uit onze klanten

Ontmoet onze
Spotify advertising specialisten

Kristy van Berlo Contentspecialist
Lisa Marinus Online Advertising Specialist
Gert Meeuws - Online Marketing Adviseur
Gert Meeuws Online Marketing Adviseur

Onderdelen van Spotify advertising

Hiervoor kun je bij Gonect terecht:

Audio advertenties

Met een audio-boodschap van 15 of 30 seconden wordt jouw boodschap tussen verschillende muzieknummers door afgespeeld. Kies je liever voor en podcast advertentie? Dan wordt jouw boodschap afgespeeld vóór of na het luisteren van een podcast.

Video advertenties

Naast audio, kun je ook adverteren met video. Je kunt je video tonen op het moment dat de gebruiker door de catalogus bladert, zoekend naar een nieuw liedje, artiest of playlist.  Kies je voor een gesponsorde sessie?  Dan wordt de gebruiker met 30 minuten advertentievrij luisteren beloond als ze jouw video volledig hebben bekeken.

Onze cases

Van een outbound naar een inbound strategie

Lees verder

Van hobbyproject tot internationaal online succes

Lees verder

Heb jij interesse in Spotify advertising?

Wij zijn benieuwd naar jouw verhaal, online ambities en vraagstukken.

Zullen we een keertje kennismaken? Bij ons ben je altijd welkom: met stropdas of op klompen.

Ovaal wit Kristy & Julian

"*" geeft vereiste velden aan

Nieuwsbrief