Met online marketing bereik je jouw doelgroep op een meetbare manier. Je ziet concreet hoeveel website- of webshopbezoekers er binnen komen, hoeveel omzet dat bijvoorbeeld in je webshop genereert en van welke campagnes je bezoekers afkomen. Ingevulde formulieren en telefoontjes zijn ook goed te herleiden naar diverse marketingcampagnes. Maar hoe meet je hoeveel fysieke winkelbezoekers je krijgt uit je online marketingcampagnes? Hiervoor verstrekt Google sinds 2014 een meetinstrument in Google Ads genaamd ‘Store Visits’ oftewel: winkelbezoeken.
Wat zijn Google Store Visits?
Store Visits van Google zijn schattingen van het aantal mensen dat je fysieke winkel bezoekt na interactie met je campagnes binnen Google Ads. Voorheen was dit inzichtelijk in Google Analytics, maar sinds 2022 is Google gestopt met het zichtbaar maken van Store Visits.
Het meten van winkelbezoeken biedt inzichten in het effect van je Google Ads campagnes op het offline gedrag van (potentiële) klanten. Hiermee kun je je campagnes optimaliseren en je budget inzetten op hetgeen dat het meeste oplevert.