- Nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers
- Paginaweergaven
- Pagina’s per bezoek
- Gemiddelde sessieduur
- Bouncepercentage
- Conversies
- Google Analytics statistieken omzetten in concrete acties
Nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers
Het aantal websitebezoeken (ook wel sessies genoemd) op je website bestaat natuurlijk niet alleen uit bezoekers die je website voor de eerste keer bezoeken. Sommigen zijn ook al meerdere keren op je website geweest en zijn dus ‘returning visitors’ oftewel ‘terugkerende bezoekers’. Deze statistiek vind je direct wanneer je Google Analytics opent aan de rechterkant middels het cirkeldiagram zoals hieronder.
Zowel nieuwe als terugkerende bezoekers, zijn natuurlijk voordelen. Wanneer je veel nieuwe bezoekers hebt, is je website goed geoptimaliseerd voor de zoekresultaten. Nieuwe bezoekers komen namelijk over het algemeen via de zoekmachines. Echter zijn terugkerende bezoekers in veel gevallen extra geïnteresseerd in jouw website en de kans dat ze gaan converteren is dus des te groter! Remarketing helpt bijvoorbeeld erg goed bij het laten terugkeren van nieuwe bezoekers.